اختلالات روانیروانشناسی شخصیتسبک زندگی

درباره‌ی جشنواره‌ی یولین در چین

اوج بی‌رحمی در گونه‌ی بشر

فکر کنید موجودات فضایی به زمین حمله می‌کنند. آن‌ها از لحاظ تکنولوژی از ما بسیار پیشرفته‌تر هستند و انسان‌ها را کاملاً تحت استعمار خود قرار می‌دهند. تصور کنید شما و خانواده‌تان را طی مراسمی، صرفاً برای تفریح می‌کشند و می‌خورند. خودتان را در صف کشته شدن بعد از خانواده، دوستان و همنوعان بی‌گناه خود تصور کنید که به شکلی دردناک شکنجه و کشته می‌شوند. این دقیقاً همان کاری است که گونه‌ی ما با دیگر گونه‌ها انجام می‌دهد.

جشنواره‌ی یولین

هر ساله جشنواره‌ای به نام یولین در کشور چین و کره برگزار می‌شود. در این جشنواره سگ‌ها و گربه‌ها زنده‌زنده سلاخی شده، سوزانده شده و یا در آب جوش به شکلی وحشتناک شکنجه و کشته می‌شوند.

این موجودات (که تعداد زیادی از آن‌ها حیوانات خانگی به سرقت رفته هستند) با وضعیت بسیار بدی نگهداری می‌شوند تا در این جشنواره سلاخی شوند.

کشتار حیوانات در جشنواره‌ی یولین در چین
سنت خوردن گوشت سگ در چین، کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر به بیش از ۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. فروشندگان و ساکنان یولین می‌گویند حیوانات با عطوفت کشته می‌شوند؛ اما منتقدان می‌گویند حیوانات با خشونت و در ملأعام کشته می‌شوند و در برخی موارد حتی زنده‌زنده پخته می‌شوند.

بر اساس تصاویر منتشرشده، سگ‌ها در قفس‌های کوچک و تنگ نگهداری می‌شوند. برخی از این سگ‌ها دارای گردنبند هستند که به نظر جزو حیوانات خانگی دزدیده‌شده هستند. بسیاری از این سگ‌ها از شهرهای دیگر در کامیون‌های تنگ و شرایط غیربهداشتی به یولین منتقل شده‌اند.

کشتار حیوانات در جشنواره‌ی یولین در چین
در سال‌های اخیر برخی از دوستداران حیوانات با خرید سگ‌ها درصدد برآمدند که این حیوانات را در جریان برگزاری این فستیوال نجات دهند.

به گزارش بی‌بی‌سی مناقشاتی از این نوع، دولت چین را در موقعیتی دشوار قرار می‌دهد. مصرف گوشت سگ باعث شده که رسانه‌های خارجی با انتشار گزارش‌هایی منفی باعث شرمساری مقامات دولتی شوند.

طرفداران حقوق حیوانات بر ادامه مبارزه تا دست‌یابی به اهداف خود (ممنوعیت برگزاری این جشنواره و سلاخی سگ و گربه و خوردن گوشت این حیوانات) تأکید می‌کنند.

سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون قلاده سگ در چین برای مصارف غذایی کشته می‌شوند. این در حالی است که این رویداد سمبلی از خشونت علیه حیوانات و عدم رعایت بهداشت در صنایع غیرقانونی این کشور است.

کشتار حیوانات در جشنواره‌ی یولین در چین
نظرسنجی‌های خبرگزاری شینهوا نشان می‌دهد ۶۴ درصد از افراد ۱۶ تا ۵۰ سال خواهان پایان دادن به این جشنواره سالانه هستند. ۵۱ درصد نیز خواهان ممنوعیت کامل فروش گوشت سگ شدند. علی‌رغم آمار بالای کشتار سگ برای مصارف انسانی، ۶۹٫۵ درصد مردم چین در نظرسنجی اعلام کردند تاکنون گوشت سگ نخورده‌اند.

تهوع‌آور بودن این جشنواره صرفاً به صحنه‌های دردناک و پر از خون و ناراحت‌کننده‌ی آن برنمی‌گردد. این جشنواره نشان‌دهنده‌ی موضوعی تکان‌دهنده در طبیعت ماست که انسان تا چه حد می‌تواند بی‌رحم باشد.

با امضاء این دادخواست، به پایان دادن جشنواره‌ی یولین کمک کنید.

 

در زیر چند تصویر از این جشنواره قرار گرفته است. ممکن است این تصاویر برای شما آزاردهنده باشند.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پژوهش