دسته‌بندی نشده

خیانت زناشویی _ اصغر کریمی _ قسمت اول

چطور خیانت زناشویی را در ازدواج مدیریت کنیم

چطور خیانت زناشویی را در ازدواج مدیریت کنیم

خیانت زناشویی بی شک یکی از آزار دهتده­ترین اتفاقاتی هست که می­تواند هر رابطه ای را نابود کند و یا حداقل بشدت آشفته کند. عوامل زمینه­‌ساز زیادی در بروز خیانت زناشویی نقش دارد که در نوشته­‌های بعدی به آن­ها خواهیم پرداخت اما اینجا می خواهم به این بپردازم که وقتی با خیانت مواجه شدیم چطور واکنش نشان دهیم:

عڪس العمل مناسب نسبت به خیانت زناشویی

 

اجتناب از عکس‌العمل‌های آنی

نباید عڪس العمل آنی از خود نشان دهید و یڪ مرتبه به دلیل بد عهدی همسرتان تصمیم بگیرید ڪه از او جدا شوید. شما نیازمند ڪمی زمان هستید تا مسائل دیگر را نیز زیر و رو ڪنید. نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی ڪه از او سر زده معطوف ڪنید. حتی گاهی لازم است بدون اینکه با همسرتان موضوع را در میان بگذارید مدتی صبر کنید تا اگر همسرتا ن از کار خود پشیمان شده باشد بدون از بین رفتن مرزها مشکل حل شود .

پذیرش احساسات دردناک ناشی از خیانت زناشویی

باید قبول کنید ڪه احساس خشم، عصبانیت، شڪ، تردید، شوڪه شدن، آشفتگی، ترس، درد، رنج، افسردگی و پریشانی برای فردی ڪه شاهد خیانت همسرش بوده ڪاملا نرمال است.

در نظر گرفتن مشکلات جسمی و روانی

این مشڪل باعث به وجود آمدن برخی مشڪلات فیزیڪی در فرد می شود، از قبیل حالت تهوع و استفراغ و مشڪلات مربوط به خواب (بی‌خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، ڪم غذایی و ڪم اشتهایی. سعی ڪنید در این مواقع بیش از پیش از خود مراقبت ڪنید.

 

نوشتن افکار و احساسات در مورد خیانت زناشویی

تمام افڪار و احساساتی ڪه به شما به دلیل خیانت و بی وفایی همسرتان دست می دهد را بر روی ڪاغذ یادداشت ڪنید تا ذهن تان از افڪار منفی تخلیه شودو هیچگاه آنها را مرور نکنید .

 

گفتگو در مورد خیانت زناشویی

با همسر خود در موقعیت مناسب در مورد بد عهدی اش صحبت ڪنید، تمام سؤال هایی ڪه به ذهن تان می رسد را بپرسید، شاید با این ڪار به نتیجه برسید ڪه همسرتان هنگام ارتڪاب به این ڪار، اصلا فڪر نمی ڪرده ڪه به شما خیانت می ڪند ولی اینڪار را به تناوب تڪرار نڪنید چون در این حالت همسرتان دست پیش می گیرد و‌شما را زیر سوال می برد .

گفتگو با مشاور و روانشناس

هر چند وقت یڪ بار با روانشناس یا مشاور ملاقات داشته باشید. سعی نڪنید تا به تنهایی از پس این مشڪل برآیید.

 

پنهان‌کاری لازم نیست

نباید ضربه روحی وارده را پنهان ڪنید اما لازم نیست جزییات مشڪل و علت را نیز برای فرزندانتان شرح دهید.تنها چیزی ڪه بچه ها باید بدانند این است ڪه حال شما رفته رفته به بهبودی خواهد رفت.

 

دنبال مقصر نگردید

سعی نڪنید این بازی ڪه چه چیز و یا چه ڪسی سبب بروز چنین فاجعه ای شده است را شروع ڪنید . علت های زیادی منجر به این فاجعه شده است ڪه لازم هست برای درمان توسط متخصص تحلیل شود .تحلیل خودتان صرفا انرژی شما را تلف می ڪند، در این صورت فقط می توانید نفر سوم را سرزنش ڪنید و خودتان خوب می دانید ڪه هیچ چیز درست نخواهد شد.

 

استرس پس از سانحه

اگر بیش از اندازه عصبانی باشید و بر سر مسائل ڪوچڪ داد و بیداد راه بیندازید و احساس ڪنید بر روی طناب بسیار باریڪی در حال راه رفتن هستید و زمانی ڪه به یاد بدعهدی همسر خود می افتید، عڪس العمل های شدید فیزیڪی از خود نشان دهید بی شڪ دچار استرس پس از سانحه شده اید و باید هر چه سریع تر به یڪ متخصص مراجعه ڪنید.

 

عجله نداشته باشید

انتظار نداشته باشید ڪه حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت به مجرد اینڪه تصمیم می گیرد همسر خود را ببخشید به راحتی از بین برود؛ از بین رفتن درد و رنج وارده از طریق خیانت نیازمند زمان است.

واقع‌بین باشید

واقع بین باشید، درآمد، سرمایه، وضعیت مسڪن، حمل و نقل خود را در نظر بگیرید، اگر تصمیم خاتمه زندگی زناشویی خود می گیرید باید ببینید ڪه آیا جایی برای زندگی ڪردن دارید و منبع درآمدی دارید ڪه از آن بتوانید نیازهای اولیه تان را مرتفع سازید.

با هر کسی موضوع را مطرح نکنید

قبل از مطرح ڪردن موضوع با نزدیڪان و اطرافیان، به روانشناس و مشاور خانواده مراجعه نمایید.

این موارد از جمله روش­های هست که سعی شد به زبان کاملا ساده مطرح شود، قطعا روش­های مناسبی دیگری نیز وجود دارند که در اینجا مطرح نشده­‌اند و یا حتی ممکن است تمام این روش‌ها موثر نباشند

 

مقاله‌: خیانت زناشویی و مدیریت آن

به قلم: اصغرکریمی مشاور و روان­درمانگر

قسمت دوم این مقاله را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

برای گرفتن وقت مشاوره و روان‌درمانی از اصغر کریمی وارد این لینک شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پژوهش