سبک زندگیهوش هیجانی (روابط میانفردی)

۱۰ نشانه احتمالی هوش بالا

افراد باهوش را اینگونه بشناسید

نگاه داری از گربه، فروتنی و شوخ مزاجی بخشی از ویژگی های افراد باهوش است.
نگرانی و ترس از آینده، شب بیداری و نامرتب بودن و زیاد فحش دادن صفاتی منفی است اما نشان دهنده سطح بالای هوش است.

۱-استفاده از دست چپ

به گزارش نوروسافاری به نقل از دیلی میل، بررسی ها نشان می دهد؛ افراد چپ دست توانائی بیشتری در انجام کارهای ریاضی دارند، اما این امر با توجه به سن و جنسیت افراد متفاوت است.

برای انجام این تحقیق، روان شناسان دانشگاه میلان و لیورپول از ۲۳۰۰ دانش آموز ۶ تا ۱۷ ساله کمک گرفتند و از آنان خواستند تا به سوالات ریاضی که از آنان خواسته شده پاسخ گویند و در نهایت گفتند: افراد چپ دست، بهتر از سایر افراد به سوالات ریاضی پاسخ دادند.

۲-نامرتب بودن

پژوهشگران دانشگاه گرونیگن در بررسی سال ۲۰۱۲ دریافتند؛ افراد نامرتب با میز کاری شلوغ، از سطح هوش و ذکاوت و توانائی تمرکز بالاتری نسبت به افرادی که وضع میز کاری مرتبی دارند برخوردار هستند.

شایان ذکر است؛ آلبرت انیشتین و” رولد دال”، بسیار نامرتب بودند. به نظر می رسد میز نامرتب کاری خلاقیت کارکنان را افزایش می دهد.

۳-زیاد فحش دادن

بر اساس مطالعه ای در ۲۰۱۴ افرادی که زیاد فحش می دهند، از فرهنگ لغات وسیعتری برخوردارند.

محققان معتقدند اینکه بسیاری از مردم گمان می کنند افرادی که بیشتر فحش می دهند، افرادی تنبل و کم سواد یا با دایره واژگان محدودی هستند اشتباه است. اتفاقا این افراد معمولا از روانی کلامی بالاتری برخوردارند.

۴-توانائی خنداندن دیگران

“جیل گرینگروس” روان شناس می گوید: بین حس شوخ طبعی و هوش فرد ارتباط مستقیم وجود دارد.

بررسی هایی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد بر هوش و استعداد افراد شوخ طبع تاکید کرد؛ زیرا این افراد به خوبی می دانند آن مطلب را چگونه تعریف کنند تا دیگران از شنیدن آن شاد بشوند.

۵-شب بیداری

آن دسته از افرادی که شب ها دیرتر از سایر مردم می خوابند از هوش بالاتری نسبت به افرادی که در ساعات اولیه شب می خوابند برخوردار هستند.

همچنین بررسی های دیگر نشان می دهد؛ شب بیداری باعث تحریک عقل می شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که شب ها دیر می خوابند، افرادی موفق و ثروتمند هستند.

۶-عدم تمایل به رابطه جنسی در نوجوانی

مطالعه ای در سال ۲۰۰۰ نشان داد بین سطح هوش بالا و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در نوجوانی ارتباط مستقیم وجود دارد. جالبتر اینکه این عدم علاقه در افراد باهوش از حد رابطه جنسی فراتر رفته و افراد باهوشتر در سنین نوجوانی حتی تمایل کمتری به گرفتن یا گرفته شدن دستشان و یا بوسیدن داشته اند.

۷-فروتنی و تواضع

تحقیقات نشان داده است افراد با شایستگی و قابلیتهای کمتر خودشان را باهوشتر از حدی که هستند میپندارند در حالی که افراد واقعا باهوش ارزیابیشان از هوش خودشان کمتر از سطح واقعی است به این پدیده “اثر دانینگ-کروگر” می گویند. این دلیلی است که معمولا افراد نادان اعتماد به نفس بالایی هم دارند!

۸-احساس نگرانی همیشگی

افرادی که همواره احساس نگرانی از آینده و رخدادهای آن دارند و پیوسته به گذشته و کارهای نادرست خود فکر می کنند افرادی تیزهوش هستند.

۹-نگهداری از گربه

محققان می گویند: افرادی که در خانه از گربه نگاه داری می کنند بیش از افرادی که سگ دارند باهوش هستند.

۱۰-فرزند ارشد خانواده بودن

مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ نشان داد که به طور میانگین از نظر آماری هوش فرزندان اول خانواده به طور معنی داری بیشتر از فرزندان جوانتر است. بررسی روی فرزندان دوم خانواده که بعد از فوت فرزند اول در کودکی به به عنوان فرزند ارشد خانواده بزرگ شده بودند نشان می دهد که اختلاف معنی داری با هوش فرزندان اول نداشته اند و احتمالا عوامل اجتماعی و محیطی هستند که در هوش بالاتر فرزندان اول خانواده ها نقش ایفا می کنند و نه ژنتیک.

منبع

نوروسافاری

Explaining the Relation Between Birth Order and Intelligence | Science

Smart teens don’t have sex (or kiss much either). – PubMed – NCBI

Intelligence and emotional disorders: Is the worrying and ruminating mind a more intelligent mind?

How Birth Order Affects Your Personality – Scientific American

Why night owls are more intelligent

Study: Older Siblings Have Higher IQs

۱۰ surprising personality traits of highly intelligent people | Daily Mail Online

برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. شما هوش را به عموان یک عامل اکتسابی معرفی کرده اید نه ژنتیکی، آیا اثبات علمی وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پژوهش