سبک زندگیمتفکران بزرگمعرفی کتابمکاتب روانشناسی

کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد

کسب دانش کلی در مورد روانشناسی

کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد یکی از کتاب‌هایی است که بسیاری از دانش‌آموختگان روان‌شناسی در جهان آن را خوانده‌اند. نخستین نگارش این کتاب در سال ۱۹۵۳ به دست ریچارد اتکینسون، ارنست هیلگارد و ریتا هیلگارد انجام شد و ادوارد اسمیت آن را ویرایش کرد. اتکینسون و هیلگارد روان‌شناس و استاد دانشگاه استنفورد بودند و پژوهش‌های بسیاری در زمینه‌ی کاربرد هیپنوتیزم انجام دادند. کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی را می‌توان یکی از بهترین آثار این دو روان‌شناس بزرگ دانست.

کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد یکی از کتاب‌هایی است که بسیاری از دانش‌آموختگان روان‌شناسی در جهان آن را خوانده‌اند. نخستین نگارش این کتاب در سال ۱۹۵۳ به دست ریچارد اتکینسون، ارنست هیلگارد و ریتا هیلگارد انجام شد

معرفی کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد

نگارش اصلی این کتاب به زبان انگلیسی است و تاکنون به زبان‌های گوناگون فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، پرتقالی، ایتالیایی، عبری، پارسی، چینی و ژاپنی ترجمه شده است. کتاب زمینه روان‌شناسی در برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان روان‌شناسی تدریس می‌شود این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که برخی از استادان دانشگاه‌های ایران در دوره‌ی کارشناسی به تدریس آن می‌پردازند. درون‌مایه و متن این کتاب بسیار روان است و کسانی که دانشجوی روان‌شناسی نیستند نیز می‌توانند آن را بخوانند و از نوشته‌های باارزش آن بهره‌مند شوند. از سال ۱۹۵۳ که نخستین نگارش این کتاب چاپ شد، ویرایش و بازبینی‌هایی روی این کتاب انجام و نوشته‌های آن بر پایه‌ی پژوهش‌های روان‌شناسی به‌روز شده است. ویرایش ۱۵ این کتاب در سال ۲۰۰۹ و شانزدهمین ویرایش آن در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است.

این کتاب سرفصل‌های بسیار جذابی دارد که هر علاقه‌مندی به روان‌شناسی را به سوی خود می‌کشاند و با خواندن آن می‌توانید پیرامون ماهیت و چیستی روان‌شناسی، پایه‌های زیست‌شناختی روان‌شناسی، رشد روان‌شناختی، حافظه، یادگیری، انگیزش، زبان و اندیشه، شخصیت، اختلالات روان‌شناختی، درمان اختلالات روانی و … اطلاعات جالبی به‌دست آورید. اگر روان‌شناس نیستید ولی دوست دارید درباره‌ی روان‌شناسی آگاهی‌های جالبی به‌دست آورید این کتاب را بخوانید. این کتاب چند ترجمه‌ی پارسی دارد که ترجمه‌ی انجام‌شده به‌دست دکتر گنجی یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب است.

سوالات خود را برای بهداشت روان ارسال نمایید.

منبع

آقای روان‌شناس

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پژوهش